« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Moja Ostrołęka

Aktualności

Tonewo: To było niepotrzebne ryzyko (zdjęcia)

Trener Jerzy Tonewo
Trener Jerzy Tonewo

Nie milkną echa zabawy sylwestrowej zorganizowanej na murawie stadionu przy ul. Witosa. Wprawdzie impreza się udała, bo z zaproszenia władz miasta skorzystało wielu mieszkańców Ostrołęki i okolic, ale nazajutrz płyta boiska była w opłakanym stanie.


O tej sytuacji rozmawialiśmy z byłym trenerem Narwi Ostrołęka Jerzym Tonewo, związanym z ostrołęckim sportem od ponad 50 lat.
Reklama

 

Nie szczędził Pan słów krytyki wiceprezydentowi Maciejowi Kleczkowskiemu, w związku z pomysłem organizacji miejskiego sylwestra na płycie boiska.

To prawda, bo moim zdaniem w takich sytuacjach trzeba reagować. A tak się składa, że to boisko to pewnym sensie moje dziecko, gdyż nadzorowałem jego budowę w 1973 roku.

 

Wiele osób twierdzi, że właściwie nic złego się nie stało.

Staram się nie wypowiadać na tematy, na których się nie znam, ale akurat na utrzymaniu muraw piłkarskich znam się bardzo dobrze, bo przez wiele lat byłem kierownikiem obiektów przy ul. Witosa oraz trenerem piłki nożnej. W mojej ocenie to była bardzo ryzykowna decyzja.

 

Sympatycy piłki nożnej w mieście spodziewali się, że boisko po imprezie sylwestrowej będzie w gorszym stanie.

Ja również myślałem, że będzie gorzej. Na szczęście aura pomogła. Scenę można było jednak rozstawić w innym miejscu i tematu w ogóle by nie było. Jest przecież tyle wolnego miejsca wokół stadionu.

 

Wiosną będzie można rozgrywać mecze na murawie przy ul. Witosa?

Dopiero za dwa-trzy miesiące będziemy mieli pełny obraz sytuacji. Oby tylko nie okazało się, że będzie trzeba wyłączyć z eksploatacji murawę przy Witosa, a co za tym idzie przenieść wszystkie mecze i treningi na Wojciechowice. To pociągnie za sobą większe obciążenie i zniszczenie drugiego boiska.

 

A więcej dobrych boisk trawiastych w Ostrołęce nie mamy.

I to jest właśnie sedno problemu, że mecze ligowe w Ostrołęce możemy rozgrywać tylko na dwóch boiskach trawiastych. Proszę mnie dobrze zrozumieć, ja nie jestem przeciwko nowym władzom miasta. Ja tylko patrzę z troską na te setki młodych ludzi grających w Ostrołęce w piłkę. Powinniśmy pracować na tym, by wybudować im nowe boisko do treningów. Tego właśnie życzyłbym sobie i mieszkańcom miasta, a nie dyskusji o tym gdzie organizować Sylwestra.

 

Zobacz zdjęcia:
Stan murawy boiska po miejskiej zabawie sylwestrowej

 


Esprit

Do tematu wrócimy wkrótce na łamach portalu Moja Ostrołęka. O wypowiedź na temat stanu boiska poprosiliśmy zarówno wiceprezydenta Macieja Kleczkowskiego, jak i dyrektora MZOSTiT Roberta Juchniewicza.

 

(cez)

Odsłon: 31491
Komentarzy: 43
13:10, 03.01.2019r.

« Powrót do strony głównej


» Powiązane artykuły

Zagrasz dla Jakuba?

Zagrasz dla Jakuba?

Już 12 maja na Orliku przy Szkole Podstawowej w Obierwi odbędzie się Charytatywny Turniej Piłki Nożnej - Gramy dla Jakuba. Organizatorzy zapraszają chętne ekipy do wzięcia udziału w zmaganiach. 

Balińska i Jastrzębska w kadrze

Balińska i Jastrzębska w kadrze

Po raz kolejny zawodniczki Jantaru Ostrołęka zyskały uznanie w oczach trenera reprezentacji Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej Kamila Rakowskiego. W ostatnich dniach na konsultacji szkoleniowej kadry U-13 przebywała Anna Balińska.

Narew wyprzedzona przez Nadnarwiankę (zdjęcia)

Narew wyprzedzona przez Nadnarwiankę (zdjęcia)

Zespół z Ostrołęki nie poradził sobie z wiceliderem V ligi. Makowianka Maków Mazowiecki pokonała 2:1 Narew. Dla podopiecznych Marcina Galązki to piąta przegrana w sezonie. Szansę na wyprzedzenie naszych wykorzystała Nadnarwianka Pułtusk.

Troszynianie przeskoczyli Weszło

Troszynianie przeskoczyli Weszło

Zespół Michała Złotkowskiego zanotował najwyższą wygraną w historii występów w IV lidze. Kacper Matusiak i spółka wybrali się do Raszyna na bój z zespołem walczącym o utrzymanie. Wygrali aż 9:0.

Gol marzenie wychowanka Korony (wideo)

Gol marzenie wychowanka Korony (wideo)

KKS Kalisz walczy o awans do II ligi. W ekipie występuje Mateusz Żebrowski. 28-latek gra w tym zespole od początku sezonu, kiedy to przeniósł się z Arki Gdynia. W sobotę zdobył niesamowitą bramkę.

» Wasze komentarze

Adams @ 14:09, 03.01.2019r. IP: *.*.238.120

Rozsądna, wyważona wypowiedź, pozdrawiam pana trenera. Przy okazji warto rozważyć budowę nawet małych boisk treningowych pod kątem gry i trenowania młodzieży. Mamy pięć lub sześć klubów szkolących piłkę nożną i dwa stadiony...

Zdzich @ 14:12, 03.01.2019r. IP: *.*.160.162

Nie widzę problemu, murawa wygląda lepeij niż po niektórych meczach, a impreza była potrzebna po latach braku takowej.

Stefan @ 14:28, 03.01.2019r. IP: *.*.34.94

W Przasnyszu przez 3 dni są Dni Przasnysza. Wszyscy wchodzą na murawę. Scena jest na środku boiska. I nikomu to nie przeszkadza. Ludzie są zadowoleni.

hellwind @ 14:31, 03.01.2019r. IP: *.*.137.121

Ale to jest bajecznie proste i bezdyskusyjne - Mając do dyspozycji CAŁĄ OSTROŁĘKĘ wybrano akurat takie miejsce, które jest nie dość że jedyne tego typu, to jeszcze stosunkowo delikatne i łatwe do uszkodzenia.

Tu nie trzeba lubić czy nie lubić osoby, która o tym zdecydowała. Taka decyzja to de bilizm w czystej postaci. Powiem więcej, tak samo jak Kotowski popłynął nie na własnych decyzjach, tylko na otaczaniu się ludźmi jak np. pan Rosak, tak Kulik popłynie na osobach takich jak Kleczkowski.

No tak @ 14:33, 03.01.2019r. IP: *.*.31.137

Polityki do sportu bym nie mieszal. Tu nie chodzi o stadion ten z wiecznym zuzlem tylko o stolki tych, ktorzy się boja I robio halas.

do Stefan @ 14:36, 03.01.2019r. IP: *.*.227.210

W jakim czasie są dni Przasnysza, też w okolicach Sylwka? Nie ma porównania, teraz murawa jest mało odporna.

bartek @ 14:53, 03.01.2019r. IP: *.*.84.8

dlaczego w takim razie boisko jest używane tak rzadko? Nie twierdze, że organizowanie sylwestra na murawie to dobry pomysł.. ale jeśli jest prawie w ogóle nie używane to chociaż na coś się przydało... bo te setki młodych ludzi nawet nie powąchało nigdy trawy na tym boisku :)

Krzys @ 14:55, 03.01.2019r. IP: *.*.34.17

Temat roku w Ostrołęce. Czy trawa jest zielona. Mnóstwo uszkodzonych krzesełek na trybunach, ale przez lata nikogo to nie interesowało. A jak piłkarz zrobi wslizg w czasie deszczu to czemu nikt nie krzyczy, że szkoda murawy. Jeden ślizg robi więcej szkód niz cały Sylwester.

... @ 15:02, 03.01.2019r. IP: *.*.156.153

panie jurku oszczędz pan wstydu już czas nie wtrącać się i doradzać pana czas minął dziękujemy za wszystko teraz mamy inne czasy a pan żyję jeszcze czasami gierka itd pana wybór na dwie kolejki trenera szaramę udowodnił że myli się każdy

Kretowisko @ 15:21, 03.01.2019r. IP: *.*.181.132

Śmiechu warte :-) ten stadion to porażka od lat 70 nic tu się nie zmieniło. Tylko hotel odnowiony i jakim kosztem. Jakich mieliśmy miernych dyrektorów, kadrę zarządzająca o trenerach już nie mowa:-) to już orliki lepiej wyglądają. Szkoda gadać echhhhhhhhh

To nie @ 15:31, 03.01.2019r. IP: *.*.31.137

To nie Murawa stadionu przy ulicy Witosa tylko prostokąt o trawiastej nawierzchni. Ciekaw jestem czy przez cały rok zostało rozegrane więcej jak 20 spotkań na tym stadionie???

Kibic z elugim stazem @ 15:34, 03.01.2019r. IP: *.*.82.114

Jak pan Jerzy byl dyrektorem mosiru to powstawaly takie obiekty, ktore sluza latami. Potem starali sie to robic tez kolejni dyrektorzy. Zgadnijcie kiedy sie skonczylo? No wlasnie, kiedy dyrektorem zostal pan Robert Juchniewicz, typowy BMW. Pora na zmiany, ja i moja rodzina glosowalismy na pana Kulika zeby wymienil takich ludzi jak panowie Rosak i Juchniewicz. Czekam na zmiany

carlo @ 16:57, 03.01.2019r. IP: *.*.24.204

Panowie tej murawie nic się nie stało nie szukajcie,kwadratowych jaj.Bardzo dobrze postąpili Prezydenci organizując sylwestra na stadionie,a tacy fachowcy jak Juchniewicz to niech zwijają manele i to czym szybciej.Panie Jurku jest pan na emeryturze i życzę panu spokoju,a pan Juchniewicz był miernym dyrektorem i jak najszybciej do wymiany

Rebeliant Remek @ 17:43, 03.01.2019r. IP: *.*.232.117

Po ilości cukru i wazeliny rozumiem, że pan Tonewo zastąpi niebawem pana "Magilla". Nie znam człowieka, więc więcej nic nie powiem. Poczekam tylko czy mnie mdli bez powodu czy nie

Git @ 18:06, 03.01.2019r. IP: *

Ta trawa na wiosne odrosnie, a czy na stadionie odbedzie się wiecej imprez?

mig @ 18:06, 03.01.2019r. IP: *.*.178.220

prezydent bogaty lepsza murawe za....doli

... @ 18:09, 03.01.2019r. IP: *.*.156.153

szacun dla pana Jerzego ale wywiad z nim nie potrzebny na emeryturze siedzieć i zejść ze sceny a nie wszędzie się wymądrzać i chwalić jak to kiedyś było ale już się skończyło

Tom @ 18:09, 03.01.2019r. IP: *.*.176.60

impreza sie udała? to jakiś zart! Jaki był koszt pseudo pokazu laserów?! przecież to była porażka po całej linii!

sad @ 18:23, 03.01.2019r. IP: *.*.178.220

Kleczkowski ja urodzilem się 72 a stadion przeszedł gruntowny remont w latach 80 90 to nie pi...dol bo w tych latach chodzilem do klasy sportowej stadion był zamknięty z tego względu musieliśmy ganiac w parku

Czesław Nalewajk @ 18:30, 03.01.2019r. IP: *.*.205.248

Jurku,kolego z klasy Technikum Elektrycznego składam Ci pozdrowienia i najserdeczniejsze życzenia noworoczne.

4f @ 18:33, 03.01.2019r. IP: *.*.13.133

Do poziomu gry piłkarzy jest wystarczająca i na Camp Nou by grali cieniutko

Pablito @ 19:47, 03.01.2019r. IP: *.*.224.114

do Rebelianta - mylnie strzelasz ;-) Człowiek z drugiego klubu się tam kręci... Niby zmiana a żółto niebiescy dalej się panoszą.

Pablito @ 20:01, 03.01.2019r. IP: *.*.224.114

Jeszcze do IP:...156.153 i tak wiadomo kim jesteś, żałosna osobo.

Haha @ 20:02, 03.01.2019r. IP: *.*.41.141

Dla tych kopaczy murawa i tak jest w zbyt dobrym stanie , lepiej byscie sie zajeli tartanem dla lekkoatletow reprezentujacych jakis poziom a nie murawa bo to wstyd. Zawody zuzlowe mozna rozgrywac a nie biegi. Bierzcie przyklad z lomzy. Mistrzostwa polski byly rozgrywane u nich

Kuki @ 20:34, 03.01.2019r. IP: *.*.51.122

Jednak Kurpie to naród uparty ,zawzięty i wredny.Wiecznie niezadowolony.Ludzie wyluzujcie trochę.Myślcie pozytywnie.W tylu miastach jest sylwester organizowany na stadionach i jest ok.Tak się spinacie z tą murawą jakby tam Reprezentacja Polski miała grać.

Mała Mi @ 22:14, 03.01.2019r. IP: *.*.50.78

Impreza sylwestrowa na murawie.... A jak grupa biegaczy amatorów biegała po płycie boiska to pan z obsługi stadionu przychodził pytać czy posiadają umowę na korzystanie, bo murawa się niszczy...Ot nastała w Ostrołęce "lepsza" zmiana....

Zawsze za @ 22:19, 03.01.2019r. IP: *

Panowie na stadionie grała Korona Narew ( jeden mecz wieńczący awans) odbyły się mecze pokoleń samorządowców turnieje najmłodszych roczników podbiegali klubowicze BBL u wojsko nawet latem chyba było ( nikt nie robił problemu bo latem jest o wiele łatwiej coś naprawić) zawody strażackie wiec murawa służyła i to momentami solidnie. Jak padało zdarzyło się ze sędziowie nie dopuścili do rozpoczęcia meczu a to już świadczy ze sylwester to zły pomysł. Jestem za tym aby z murawy korzystali jak najwiecej mieszkańcy ale nikt na hali z parketem nie urządza lodowiska.
Jestem za dużym koncertem na stadionie ale w sierpniu jak pogoda na to pozwala. Wiem ze Pan Prezydent zadba aby morawa i w tym roku służyła wszystkim jak zawsze. Myśle ze mamy w ostrołęckim sporcie większe problemy zawiść i wszechobecność wrogość niż stan boiska czy walka o posady.
Życzę wszystkim sportowcom w Ostrołęce samych wielkich sukcesów w 2019 roku

Paweł @ 22:32, 03.01.2019r. IP: *.*.225.178

Juchas to dobry gospodarz i od zawsze był związany ze sportem.Wie co mówi.Tonewo był miernym trenerem.Grałem u niego. Niczego nie nauczył, a wymagał maradonny.Jeśli miałby przejąć stołek to bedzie to krok w tył.To nie jest zły człowiek ale na rozwój od tego emeryta nie możemy liczyć.

do wyżej @ 22:33, 03.01.2019r. IP: *.*.11.54

Panie Jerzy idzie pan spać starczy tych wykładów.

Do 4f @ 22:50, 03.01.2019r. IP: *.*.38.55

Ty masz rację. Do takich pionkow wystarczy
Wielki hałas podnieśli. Az smieszne

KURŁA @ 22:51, 03.01.2019r. IP: *.*.52.23

Somsiad w gumniakach na nowiutki perski dywan wlaz. Sladów g-wnem narobił. Żuna w krzyk. W niedzile musiał jechać na rynek i kupić nowiuteńki drugi,tyz perski. A kto bogatemu zabron ? Kto ?

Ogrodnik @ 23:54, 03.01.2019r. IP: *.*.255.110

Kto nasrał na mórawe?

Dolek @ 05:59, 04.01.2019r. IP: *.*.213.6

A stadionowa murawa to do czego służy ? Chyba nie tylko do oglądania z trybun. A ten stadion jest tak " intensywnie " wykorzystywany że szkoda gadać. Cociaż raz na coś się przydał.

@@ @ 06:19, 04.01.2019r. IP: *.*.187.113

,,Paweł,, - nie zgadzam się z tobą jelsi chodzi o Juchasa. Tak nie postępuje dobry gospodarz mający na względzie rozwój piłki nożnej. Dał wyłączność Koronie na tej płycie pogarszając warunki pozostałym. Ponad 200.000 zł. na Koronę a meczu od 40 do 100 kibiców w porywach. No i syn w drużynie Korony. A Tonewo to pochwal się jakim byłeś tym kierownikiem w jakich latach i co wówczas zrobiłeś. To nie ty budowałeś te obiekty tylko STANISŁAW KOSMALSKI. Ty połowę dorosłego życia spędziłeś w USA. Teraz przestań robić za jakiś autorytet bo ludzie wiedzą i pamiętają. A ta płyta jest dla wszystkich i dla dzieci i dla młodzieży i na inne rzeczy też. A tobie i jakimś tam nic do tego. A tak prawdę mówiąc to od czasów STANISŁAWA KOSMALSKIEGO tj. od początków lat siedemdziesiątych to w Ostrołęce wybudowano tylko halę i pięć czy sześć ,,Orlików,, a siedzenia na trybunach gniją od 1992 lub 1993 roku.

Gosc @ 07:11, 04.01.2019r. IP: *.*.38.16

Kleczkowski w piłkę nie gra to nic nie wie o murawie,niech on gra na fortepianie moze lepiej mu wyjdzie.

Rumcajs @ 08:15, 04.01.2019r. IP: *.*.60.55

A może to wina Piłsudskiego jakby tak się dobrze przypatrzec to kto wie

zajka @ 09:02, 04.01.2019r. IP: *.*.91.234

w krakowie mają super murawę i nie używają już ;)

kib @ 09:22, 04.01.2019r. IP: *.*.2.174

Tu nie ma się o co spierać. Jeżeli jest jakiekolwiek niebezpieczeństwo poniesienia strat finansowych z uwagi na chęć zrobienia imprezy na płycie głównej to normalnie myślący człowiek nie będzie podejmował takiego ryzyka tym bardziej że jest wiele innych miejsc w których można to zrobić. Ale jak Pan Kamerka robi to pod pod publikę to oczywiście że trzeba. Na szczęście straty nie są zbyt wielkie ale ciekawe jak by przemawiał jak płyta by była do wymiany. po co ryzyko !!! Fakt faktem obiekt jest zaniedbany ale to nie tylko przez ostatnia władze bo te zaniedbanie sięga dużo dłużej. Mieliśmy kiedyś obiekt który nadawał się do gry ówczesnej w II lidze. Infrastruktura pozwalała na to aby organizowane były obozy dla najlepszych drużyn z polski i co lata mijały a my nic do przodu. teraz mamy PGR. Miejmy nadzieję że się coś zmieni w tym temacie tylko co... Obawiam się Panie Prezydencie z całym szacunkiem do Pana osoby (bo głosowałem na Pana) że z takimi ludźmi jak pan kamera to co najwyżej na stadionie może powstać monitoring i wtedy będą na Facebooku transmisje z jego spacerów wokół płyty boiska.

Paweł @ 09:24, 04.01.2019r. IP: *.*.155.80

Kazdy kto zna historię klubu Korona powinien mieć wielki szacunek dla pana Szkopka i wie ,że temu klubowi należy się pomoc.To ,że gra tam syn Juchasa to dobrze.Juchas też tam pogrywał.To najwyżej sklasyfikowany klub w ostrołęckiej piłce.To nie układ to sprawiedliwość.Jak inni będą w czwartej lidze to też będą mieli fory.Robert Juchniewicz to dobry gospodarz.Grałem przeciwko niem wiele razy na boisku i mam dla niego szacunek.

kib @ 09:46, 04.01.2019r. IP: *.*.2.174

A poza tym to Pan Prezydent spotkał się w MZK, w OCK, a nie warto by było spotkać się także ze środowiskiem sportowym. podyskutować o potrzebach, wysłuchać. A wy od razu 300 tysięcy mniej na sport. Ciekaw jestem jak zostaną rozdane pieniądze na sport skoro jeszcze stare dotacje nie są rozliczone i tak naprawdę nowa władza nie ma zielonego pojęcia o potrzebach i kosztach każdego z klubu. Czy nie warto by było idąc tropem programów unijnych ogłosić konkurs, i w momencie kiedy kluby złożą wnioski zweryfikować je w rozmowach indywidualnych z każdym z przedstawicieli i dopiero po tym rozdać pieniądze. Niech kluby bronią swoich wniosków. Wtedy wychodzi profesjonalizm a nie dać bo dać bo mnie się należy...

zxz @ 10:49, 04.01.2019r. IP: *.*.176.124

Moim zdaniem władze miasta powinno się zastanowić i obrać jakiś teren, wybetonować go, żeby na przyszłość można było zorganizować czy sylwestra, czy jakąś inną imprezę. Wybetonować, bo nie niszczy się trawy, nie marzną tak nogi od mokrej ziemi i łatwiej posprzątać.

Lewy 1903 @ 18:20, 04.01.2019r. IP: *.*.235.37

Dyletanci komentują to o czym nie mają zielonego[jak trawa ] pojęcia . Pan Jurek ma rację zniszczenie murawy w tym czasie to to duży problem dla niej i duży koszt dla opiekunów obiektu .A co do umiejętności trenerskich pana Jerzego to beztalencia niech się nie wypowiadają . Dużo zdrowia trenerze były łapacz podopieczny z lat siedemdziesiątych .

#Niezadowolonyztegopomyslu# @ 22:04, 04.01.2019r. IP: *.*.161.103

Można było zrobic to tam gdzie rozstawia sie Cyrk...z tego co słyszałem to do Cyrku mało tam brakowało. ...szczegolnie jak wszyscy patrzyli w górę by zachwycić się laserami tymczasem lasery skierowane były na "Spikerkę" ...50 metrów dalej i wszyscy byli by zadowoleni...także kaszanka ....tandetą zawialo Panowie.

» Dodaj komentarz




Redakcja serwisu Moja Ostrołęka nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama



Najnowsze wideo