« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 3 grudnia 2020 r., imieniny Franciszka, Ksawerego, Lucjusza

Moja Ostrołęka

Aktualności

O czym pamiętać podczas nauki pływania?

Umiejętność pływania pozwala kształtować organizm i ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Wzmacnia mięśnie, usprawnia wydolność oddechową, zwalcza cellulit i ma zbawienny wpływ na kręgosłup. Trzeba jednak wiedzieć, jak się zabrać do nauki, by sobie nie zaszkodzić.


Pływania warto uczyć się już od wczesnych lat, w dzieciństwie. Niektórzy rodzice zabierają na basen już kilkumiesięczne niemowlaki, które instynktownie poruszają się w wodzie. Te nieco starsze maluchy również są pozbawione strachu i mają doskonałą równowagę, dlatego świetnie czują się w wodzie. Im jesteśmy starsi, tym trudniejsza może być nauka pływania, dlatego wszystko, co musisz wiedzieć o pływaniu, najlepiej poznać jak najszybciej.

Pływać, jak to łatwo powiedzieć

Pływanie nie jest trudne i nawet najbardziej oporna osoba jest w stanie nauczyć się jednego z licznych pływackich stylów, dzięki czemu będzie mogła utrzymać się na powierzchni wody. Fakt, nie ma co wówczas myśleć o biciu rekordów w tym sporcie, ale pływając amatorsko żabką lub pieskiem, również możemy mieć sporo satysfakcji. Od czego zacząć? Jeśli nigdy nie uczyłeś się pływać, najlepiej zapisz się do szkółki pływackiej na lekcje prowadzone przez profesjonalistów. Wprawdzie możesz też skorzystać z pomocy znajomych, ale jeśli popełnią oni instruktorskie błędy, może się to skończyć sporym lękiem przed wodą. Na każdej lekcji, nie tylko na pierwszej, warto pojawić się zrelaksowanym. Dlaczego? Spięte ciało spowoduje, że będziemy opadać na dno, zamiast utrzymywać się na powierzchni wody. Do nauki pływania potrzebny jest spokój, cierpliwość i zaufanie do trenera. Dopiero wtedy nauczymy się unoszenia na wodzie. A jeśli opanujemy tę umiejętność, wówczas możemy przejść do innych czynności.

Reklama

Pływania warto się uczyć

Kiedy poczujemy się pewnie podczas unoszenia na powierzchni, można przejść do następnego etapu, jakim jest nauka ruchów rękami i nogami. Na basenie warto przytrzymywać się brzegu i ćwiczyć wymachy nogami. Osobom, które nie czują się pewnie w wodzie, instruktorzy polecają deskę. To sprzęt o różnym stopniu wyporności. W przypadku początkujących pływaków wskazany jest model, który będzie miał największą wyporność, z czasem można go wymienić na te o mniejszej wyporności. Kiedy deska zacznie nam bardziej przeszkadzać niż pomagać, można wymienić ją na rękawki (podobne do tych, których nad wodą używają dzieci) lub makaron. Kiedy każdy z tych elementów okaże się zbędny, a nasze umiejętności pływackie wzrosną, będziemy mogli zacząć pływać bez żadnej asekuracji. Należy pamiętać, by podczas pływania zawsze zachowywać spokój. Choć w chwili zagrożenia nie jest to proste, jeśli wpadniemy w wodzie w panikę, możemy wpędzić w kłopoty zarówno siebie, jak i osoby, które będą chciały uratować nam życie. 

Razem z ruchami odpowiednimi dla poszczególnych stylów pływackich powinniśmy także doskonalić rytmiczne oddychanie. Najważniejsze to zharmonizować ten proces z pracą całego ciała, zwłaszcza rąk. Nie śpieszmy się – prędkość ruchów należy dostosować do możliwości oddechowych.

Artykuł sponsorowany

Odsłon: 1077
Komentarzy: 0
13:38, 07.09.2020r.

« Powrót do strony głównej


» Powiązane artykuły

Interwałowy trening odchudzający czyli turbo odchudzanie - jak ćwiczyć w domu?

Interwałowy trening odchudzający czyli turbo odchudzanie - jak ćwiczyć w domu?

Jeśli w ostatnich miesiącach trochę sobie pofolgowaliście i wyhodowaliście parę kilogramów dodatkowej tkanki tłuszczowej, najlepszym i najbardziej efektywnym rozwiązaniem będzie trening interwałowy, czyli turbo odchudzanie. Dzięki niemu można uzyskać szybkie rezultaty bez efektu jojo.

Na co zwrócić uwagę, wybierając buty do siatkówki?

Na co zwrócić uwagę, wybierając buty do siatkówki?

Stwierdzenie, iż piłka siatkowa to sport bardzo dynamiczny, uchodzić może dziś za truizm. Jednakże zmieniają się wraz z upływem czasu same koncepcje taktyczne gry, podejście treningowe i wydolnościowe zawodnika.

EL. MŚ: Gorący kocioł Polakom niestraszny

EL. MŚ: Gorący kocioł Polakom niestraszny

Polska pokonała 2:1 Czarnogórę w spotkaniu rozegranym w ramach piątej kolejki fazy grupowej eliminacji do mistrzostw świata. Biało-czerwoni dzięki wygranej nad ekipą z Bałkanów są już na autostradzie do gry na mundialu w Rosji, mając już 13 "oczek" na koncie.

El. MŚ: Czarnogóra - Polska w niedzielny wieczór

El. MŚ: Czarnogóra - Polska w niedzielny wieczór

Pod znakiem powiększenia przewagi w tabeli grupy E do swojego piątego spotkania w ramach eliminacji mistrzostw świata przystąpi zespół Adama Nawałki do starcia z Czarnogórą. Warto zaznaczyć, że Biało-czerwoni są niepokonani od pięciu spotkań.

Łomacz bez medalu IO w Rio de Janeiro

Łomacz bez medalu IO w Rio de Janeiro

Ostrołęczanin Grzegorz Łomacz nie powalczy o medale Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro. Reprezentacja Polski w kiepskim stylu pożegnała się z turniejem, przegrywając ćwierćfinałowe spotkanie z USA. Kibicom Biało-czerwonych pozostał duży niedosyt.

» Wasze komentarze

Brak komentarzy

» Dodaj komentarz




Redakcja serwisu Moja Ostrołęka nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Łubudu



Najnowsze wideo