« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Środa, 2 grudnia 2020 r., imieniny Balbiny, Pauliny, Rafała

Moja Ostrołęka

Aktualności

Kto potrzebuje merchandisingu?

Prowadzisz sklep i chcesz skutecznie zwiększyć sprzedaż? Nic prostszego – wystarczy skorzystać z technik merchandisingu.


Słowo "merchandising" pochodzi z języka angielskiego, od rzeczownika "merchandise" oznaczającego towar. W słowniku języka polskiego brakuje odpowiednika, dlatego powszechnie przyjęło się stosować zagraniczne określenie. Najkrócej mówiąc, termin ten oznacza praktykę polegającą na ustawianiu artykułów na sklepowych półkach w taki sposób, by zachęcić klienta do kupna. Specjaliści w tej dziedzinie opracowali już wiele metod ekspozycji produktów, pozwalających na zwiększenie sprzedaży. Cały czas powstają też nowe sposoby - jest to obecnie jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi marketingu. Znaczenie mają nawet najmniejsze, jakby się wydawało, szczegóły - np. ulokowanie danego towaru na konkretnej wysokości czy przeniesienie całego działu w inne miejsce sklepu.

Merchandising to jednak nie tylko właściwa ekspozycja, ale także ułatwienie wyboru klientowi. Sklep powinien być przede wszystkim wygodny dla jego użytkowników. Pomogą w tym właściwe, widoczne oznaczenia działów. Szukanie konkretnych produktów oraz zauważanie nowych powinno odbywać się intuicyjnie. Wprowadzanie do oferty nowych artykułów nie zwiększy sprzedaży, jeśli nie zadba się o ich widoczność. Trzeba też wiedzieć, że w merchandisingu nie chodzi wcale o manipulowanie klientem, jak sądzą niektórzy, a wręcz przeciwnie. Cel to dopasowanie sklepu do oczekiwań klientów, co przynosi obopólne korzyści. Jeśli zakupy odbędą się sprawnie, klient wróci do sklepu. Nie stanie się tak jednak w sytuacji, gdy poczuje się oszukany. Dlatego tak ważne okazuje się stosowanie odpowiednich technik.

Dla kogo merchandising?


Odpowiadając na pytanie, kto potrzebuje tego rozwiązania, należałoby powiedzieć, że każdy sklep, nie tylko stacjonarny. Merchandising odgrywa coraz większą rolę w sprzedaży internetowej. Na szczęście nie trzeba samemu zagłębiać się w ten temat i podejmować decyzję, które metody w danym przypadku sprawdzą się najlepiej, a które mogą dać odmienny efekt od oczekiwanego. W branży działa wielu specjalistów, którzy oferują usługi związane z ekspozycją produktów. Warszawska firma MerService posiada bardzo duże doświadczenie we współpracy z producentami oraz dystrybutorami. Specjalizuje się przede wszystkim w branży FMCG, czyli towarach kupowanymi na co dzień, nazywanymi szybkozbywalnymi. Z pomocą naszych ekspertów szybko i łatwo ustalisz odpowiednią strategię, której wprowadzenie przyniesie korzyści Twoim klientom, a w konsekwencji także Tobie. Wracając jeszcze raz do pytania dla kogo merchandising, poprawną odpowiedzią będzie także: dla konsumentów. To ich zadowolenie przełoży się na zwiększenie sprzedaży, dlatego stosowane metody powinny skupić się przede wszystkim na spełnieniu ich potrzeb.

Artykuł sponsorowany

Odsłon: 1942
Komentarzy: 0
13:09, 02.10.2020r.

« Powrót do strony głównej


» Powiązane artykuły

Niedźwiecki: kocham to, co robię

Niedźwiecki: kocham to, co robię

Prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik przyznał nagrodę dla trenera Władysława Niedźwieckiego. Szkoleniowiec UKS Atleta Ostrołęka to żywa legenda sportów siłowych w mieście. W ostatnich miesiącach jego podopieczni świetnie spisywali się na pomostach w różnych częściach naszego kraju.

Borkowski polował na 260 kg i się udało. A wcześniej była kwarantanna

Borkowski polował na 260 kg i się udało. A wcześniej była kwarantanna

Czwarte miejsce podczas World Cup 2020 w trójboju siłowym wywalczył Jakub Borkowski. Zawodnik UKS Atleta Ostrołęka był zadowolony ze swojego startu w kategorii open do 100 kg. 24-latek uzbierał 625 kg.

Piękne chwile w Ciechanowie. UKS Atleta z wicemistrzostwem

Piękne chwile w Ciechanowie. UKS Atleta z wicemistrzostwem

Kolejny udany start UKS Atleta Ostrołęka, tym razem w wykonaniu najmłodszych zawodników. Kolejne dyplomy, medale i puchary trafiły do młodych sportowców. W sobotę ekipa 12 przyszłych ciężarowców rywalizowała w hali sportowej im. Ireneusza Palińskiego w Ciechanowie podczas Wojewódzkiego Wieloboju Atletycznego. 

Złoto i czwarte miejsce Małgorzaty Laski (zdjęcia)

Złoto i czwarte miejsce Małgorzaty Laski (zdjęcia)

Zawodniczka ćwicząca w ostrołęckim Klubie Sportów Sylwetkowych "Kuźnia" odniosła kolejne sukcesy. Podczas Międzynarodowego Festiwalu Sportów Sylwetkowych Federacji NPC Worldwide & IFBB Professional League została mistrzynią i otarła się o podium. Małgorzata Laska otrzymała złoty medal, piękną statuetkę oraz pełną torbę odżywek.

Sienkiewicz wygrał 'generalkę'. Na Luzie Bowling Team najlepszą drużyną

Sienkiewicz wygrał "generalkę". Na Luzie Bowling Team najlepszą drużyną

34 zawodników walczyło w szóstej, a zarazem ostatniej kolejce Ostrołęckiej Ligi Bowlingowej Ostrołęckiego Klubu Bowlingowego. Wydarzenie odbyło się bez publiczności, przy zachowaniu wszelkich standardów sanitarno-epidemiologicznych oraz przy zamkniętym lokalu oraz zepsutej maszynie do smarowania torów.

 

» Wasze komentarze

Brak komentarzy

» Dodaj komentarz




Redakcja serwisu Moja Ostrołęka nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Łubudu



Najnowsze wideo