« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Czwartek, 4 marca 2021 r., imieniny Kazimierza, Łucji, Witosława

Moja Ostrołęka

Aktualności

Kto potrzebuje merchandisingu?

Prowadzisz sklep i chcesz skutecznie zwiększyć sprzedaż? Nic prostszego – wystarczy skorzystać z technik merchandisingu.


Słowo "merchandising" pochodzi z języka angielskiego, od rzeczownika "merchandise" oznaczającego towar. W słowniku języka polskiego brakuje odpowiednika, dlatego powszechnie przyjęło się stosować zagraniczne określenie. Najkrócej mówiąc, termin ten oznacza praktykę polegającą na ustawianiu artykułów na sklepowych półkach w taki sposób, by zachęcić klienta do kupna. Specjaliści w tej dziedzinie opracowali już wiele metod ekspozycji produktów, pozwalających na zwiększenie sprzedaży. Cały czas powstają też nowe sposoby - jest to obecnie jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi marketingu. Znaczenie mają nawet najmniejsze, jakby się wydawało, szczegóły - np. ulokowanie danego towaru na konkretnej wysokości czy przeniesienie całego działu w inne miejsce sklepu.

Merchandising to jednak nie tylko właściwa ekspozycja, ale także ułatwienie wyboru klientowi. Sklep powinien być przede wszystkim wygodny dla jego użytkowników. Pomogą w tym właściwe, widoczne oznaczenia działów. Szukanie konkretnych produktów oraz zauważanie nowych powinno odbywać się intuicyjnie. Wprowadzanie do oferty nowych artykułów nie zwiększy sprzedaży, jeśli nie zadba się o ich widoczność. Trzeba też wiedzieć, że w merchandisingu nie chodzi wcale o manipulowanie klientem, jak sądzą niektórzy, a wręcz przeciwnie. Cel to dopasowanie sklepu do oczekiwań klientów, co przynosi obopólne korzyści. Jeśli zakupy odbędą się sprawnie, klient wróci do sklepu. Nie stanie się tak jednak w sytuacji, gdy poczuje się oszukany. Dlatego tak ważne okazuje się stosowanie odpowiednich technik.

Dla kogo merchandising?


Odpowiadając na pytanie, kto potrzebuje tego rozwiązania, należałoby powiedzieć, że każdy sklep, nie tylko stacjonarny. Merchandising odgrywa coraz większą rolę w sprzedaży internetowej. Na szczęście nie trzeba samemu zagłębiać się w ten temat i podejmować decyzję, które metody w danym przypadku sprawdzą się najlepiej, a które mogą dać odmienny efekt od oczekiwanego. W branży działa wielu specjalistów, którzy oferują usługi związane z ekspozycją produktów. Warszawska firma MerService posiada bardzo duże doświadczenie we współpracy z producentami oraz dystrybutorami. Specjalizuje się przede wszystkim w branży FMCG, czyli towarach kupowanymi na co dzień, nazywanymi szybkozbywalnymi. Z pomocą naszych ekspertów szybko i łatwo ustalisz odpowiednią strategię, której wprowadzenie przyniesie korzyści Twoim klientom, a w konsekwencji także Tobie. Wracając jeszcze raz do pytania dla kogo merchandising, poprawną odpowiedzią będzie także: dla konsumentów. To ich zadowolenie przełoży się na zwiększenie sprzedaży, dlatego stosowane metody powinny skupić się przede wszystkim na spełnieniu ich potrzeb.

Artykuł sponsorowany

Odsłon: 2767
Komentarzy: 0
13:09, 02.10.2020r.

« Powrót do strony głównej


» Powiązane artykuły

Ostatnie miejsca na Charytatywny Bieg Kurpsiów

Ostatnie miejsca na Charytatywny Bieg Kurpsiów

W najbliższą sobotę o godz. 11:00 wystartuje kolejna impreza charytatywna, która ma pomóc w leczeniu Hani Lewandowskiej z Ostrołęki. Narciarze biegowi będą rywalizować na wyznaczonej dziesięciokilometrowej trasie w Przystani. Organizatorem zawodów jest MZOST-IiT w Ostrołęce, KS Spych Przystań i Miasto Ostrołęka. 

Charytatywny Bieg Kurpsiów. Weźmiesz udział?

Charytatywny Bieg Kurpsiów. Weźmiesz udział?

Już 20 lutego o godz. 11:00 wystartuje kolejna impreza charytatywna, która ma pomóc w leczeniu Hani Lewandowskiej z Ostrołęki. Narciarze biegowi będą rywalizować na wyznaczonej dziesięciokilometrowej trasie w Przystani. Organizatorem zawodów jest MZOST-IiT w Ostrołęce, KS Spych Przystań i Miasto Ostrołęka. 

Mamy trasę narciarską! (zdjęcia)

Mamy trasę narciarską! (zdjęcia)

Prezydent Ostrołęki zaprasza miłośników sportów zimowych na narty biegowe. Trasa narciarska powstała dzisiaj na terenie stadionu miejskiego przy ul. Witosa w Ostrołęce.

Niestraszny im mróz. Ludzie ruszyli, by pomóc Adasiowi. Znamy uzbieraną kwotę (zdjęcia)

Niestraszny im mróz. Ludzie ruszyli, by pomóc Adasiowi. Znamy uzbieraną kwotę (zdjęcia)

Adam Kaczyński zmaga się z mukowiscydozą. Na pomysł pomocy wpadł Wojciech Zarzycki. Jako jeden z organizatorów przygotował Narciarski Bieg Charytatywny dla Adama. Przy Szkole Podstawowej w Przystani zgromadziło nieco ponad pół setki osób.

Znamy podział środków na sport. Narew otrzyma najwięcej

Znamy podział środków na sport. Narew otrzyma najwięcej

O ponad 150 tys. złotych więcej, w porównaniu z poprzednim rokiem, ostrołęcki ratusz przeznaczy na szeroko rozumianą kulturę fizyczną. Rozdzielono już środki na trzy zadania: dzieci i młodzież, seniorów oraz organizację imprez sportowo-rekreacyjnych w Ostrołęce. Najwięcej otrzyma Narew Ostrołęka, bo 280 tys. złotych.

» Wasze komentarze

Brak komentarzy

» Dodaj komentarz




Redakcja serwisu Moja Ostrołęka nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Łubudu



Najnowsze wideo