« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Niedziela, 17 stycznia 2021 r., imieniny Antoniego, Jana, Sabiniana

Moja Ostrołęka

Aktualności

Interwałowy trening odchudzający czyli turbo odchudzanie - jak ćwiczyć w domu?

Jeśli w ostatnich miesiącach trochę sobie pofolgowaliście i wyhodowaliście parę kilogramów dodatkowej tkanki tłuszczowej, najlepszym i najbardziej efektywnym rozwiązaniem będzie trening interwałowy, czyli turbo odchudzanie. Dzięki niemu można uzyskać szybkie rezultaty bez efektu jojo.


Czy jednak trening interwałowy jest dla każdego? I jak należy go wykonywać w domu?

Trening interwałowy – dla kogo?

Trening interwałowy, inaczej nazywany jest treningiem HIIT(ang. High Intensity Interval Training) to świetne rozwiązanie na to by schudnąć w krótkim czasie. Należy jednak pamiętać, że jest to trening dość intensywny, a zatem nie powinny go wykonywać osoby, które przez długi czas nie wykonywały żadnych aktywności fizycznych.

Zawsze przed rozpoczęciem regularnych treningów warto skonsultować się z trenerem personalnym, który dobierze dla nas odpowiedni plan ćwiczeń.

Trening interwałowy a dieta

Ćwiczenia interwałowe pomagają schudnąć w szybkim tempie, ale równie ważna jest odpowiednia, zbilansowana dieta. Ponieważ treningi HIIT wymagają znacznej siły i energii, absolutnie niewskazane są głodówki i diety bardzo małokaloryczne.

Reklama

Trening interwałowy w domowym zaciszu

Trening interwałowy można wykonywać we własnym domu, opierając się na zasadach, jakimi charakteryzuje się kalistyka, wykorzystując ciężar własnego ciała. Warto sięgnąć po dodatkowe obciążenie w postaci ciężarków, które znajdziecie pod linkiem: Sprzęt do fitness – prosportowy.pl.

Podczas treningu interwałowego w domu istotne jest przestrzegania kilku zasad, dzięki którym wysiłek nie pójdzie na marne.

Zasady treningu interwałowego

Trening interwałowy cechuje się dużą intensywnością, dlatego należy zaczynać od 10 minutowej rozgrzewki – np. skłonów i skrętów tułowia, przysiadów, ćwiczeń rozciągających albo intensywnego biegu w miejscu.

Reklama

Trening interwałowy dla początkujących powinien trwać maksymalnie kilka minut. Najlepiej zacząć od 2 do 3 minut aktywności kilka razy w tygodniu i stopniowo wydłużać czas ćwiczeń do 20-25 minut.

W przypadku ćwiczeń interwałowych intensywny wysiłek przeplata się z wysiłkiem o umiarkowanej intensywności. W praktyce oznacza to, że na każde 30 sekund intensywnego wysiłku należy zrobić 1-minutową przerwę na odpoczynek.

Każdy trening trzeba zakończyć ćwiczeniami rozciągającymi mięśnie, by uniknąć bolesnych zakwasów.

Artykuł sponsorowany

Odsłon: 1193
Komentarzy: 0
15:34, 23.11.2020r.

« Powrót do strony głównej


» Powiązane artykuły

Zalety i wady ogrzewania elektrycznego

Zalety i wady ogrzewania elektrycznego

Główną obawą przed inwestycją w mniej popularny sposób ogrzewania pomieszczeń jest wysoki koszt eksploatacji. Oprócz tego dochodzi wiele innych niepewności związanych z użytkowaniem technologii. To wynik nieznajomości tego, jak działa ogrzewanie elektryczne i jakie wiążą się korzyści.

Na co zwrócić uwagę, wybierając buty do siatkówki?

Na co zwrócić uwagę, wybierając buty do siatkówki?

Stwierdzenie, iż piłka siatkowa to sport bardzo dynamiczny, uchodzić może dziś za truizm. Jednakże zmieniają się wraz z upływem czasu same koncepcje taktyczne gry, podejście treningowe i wydolnościowe zawodnika.

O czym pamiętać podczas nauki pływania?

O czym pamiętać podczas nauki pływania?

Umiejętność pływania pozwala kształtować organizm i ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Wzmacnia mięśnie, usprawnia wydolność oddechową, zwalcza cellulit i ma zbawienny wpływ na kręgosłup. Trzeba jednak wiedzieć, jak się zabrać do nauki, by sobie nie zaszkodzić.

EL. MŚ: Gorący kocioł Polakom niestraszny

EL. MŚ: Gorący kocioł Polakom niestraszny

Polska pokonała 2:1 Czarnogórę w spotkaniu rozegranym w ramach piątej kolejki fazy grupowej eliminacji do mistrzostw świata. Biało-czerwoni dzięki wygranej nad ekipą z Bałkanów są już na autostradzie do gry na mundialu w Rosji, mając już 13 "oczek" na koncie.

El. MŚ: Czarnogóra - Polska w niedzielny wieczór

El. MŚ: Czarnogóra - Polska w niedzielny wieczór

Pod znakiem powiększenia przewagi w tabeli grupy E do swojego piątego spotkania w ramach eliminacji mistrzostw świata przystąpi zespół Adama Nawałki do starcia z Czarnogórą. Warto zaznaczyć, że Biało-czerwoni są niepokonani od pięciu spotkań.

» Wasze komentarze

Brak komentarzy

» Dodaj komentarz




Redakcja serwisu Moja Ostrołęka nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Łubudu



Najnowsze wideo